Közzétéve 2021.04.20. · Kategória Sajtószoba

Április 13-án a kérvénykezelés változásaival és újdonságaival foglalkozott a Neptun soron következő online konferenciája. A Neptun Terméktámogatási csapata által szervezett webináriumon olyan további kiegészítő fejlesztéseket mutattak be, melyek a finomhangolást, testre szabhatóságot, az egyedi esetek kezelését is lehetővé teszik, illetve a felület használatának megkönnyítését célozzák meg.

Kérvénykezelő nélkül ma már szinte elképzelhetetlen a felsőoktatási tanulmányi ügyintézés, hiszen használatával személyes jelenlét nélkül, időponttól és helyszíntől függetlenül valósítható meg a kérelmek benyújtása és elbírálása. A Neptun kérvénymoduljának további előnye, hogy a kérelmek állapota nyomon követhető a végfelhasználói felületen, ami az írásbeli, személyes, vagy telefonos ügyintézési feladatok számát csökkenti, vagy akár ki is válthatja, meggyorsítva ezzel a folyamatot. A kérvénykezelővel végezhető ügyek számát az intézmény tetszés szerint bővítheti, ami számos felsőoktatási adminisztrációs kihívásra jelenthet megoldást.  Az ügytípusok számának növekedése, a modul által kínált lehetőségek kiaknázása a funkciók folyamatos fejlesztését teszi szükségessé.

A 2021.1-es verziókiadás kérvénykezelőre vonatkozó egyik legnépszerűbb újdonsága, hogy a vizsgafelvétel, vizsgaleadás és tárgyleadás mellett most már a tárgyfelvételi eljárás is lehetővé vált a kérvénymodulban. Ami azt jelenti, hogy ha egy hallgató tárgyfelvétel iránti kérelmét elfogadják a kérvénykezelési eljáráson keresztül, akkor a tárgyfelvétel automatikusan megtörténik. Új lehetőségekkel bővült a kérvénysablon szerkesztés, a kérvény kitöltés, a kérvény feldolgozás valamint a munkafolyamat kezelés is. A konferencián részt vevők örömmel fogadták a kliens oldali kérvény javításra visszaküldés lehetőségét biztosító új funkciót, valamint hogy a pontszámítási eljárásokban törtszámok kezelésére is mód nyílt.