Közzétéve 2018.04.13. · Kategória Sajtószoba

Április 12-én került megrendezésre a Neptun idei első, verziófrissítéshez kötődő szakmai konferenciája, melyet a rendszert használó intézmények tartalmi üzemeltetői és oktatási vezetői számára szervezett az SDA Informatika Zrt.

A délelőtt folyamán az Oktatási Hivatal munkatársai tartottak előadást a 2018-as oktatói és hallgatói statisztika végeredményeiről, valamint a Felsőoktatási Információs Rendszerrel (FIR) és a felvételivel kapcsolatos aktuális kérdésekről és változásokról.

A rendezvény keretében adatkezelési tanácsadó ismertette a felsőoktatási intézmények felkészülési feladatait az EU adatvédelmi rendeletének alkalmazására.  A téma aktualitását indokolja, hogy a már 2016-ban hatályba lépett rendelet betartásának elmulasztása május 25-től komoly szankciókat vonhat maga után.

sajtoszoba_180413_konferencia

Délután az SDA munkatársai mutatták be a verziófrissítéshez kapcsolódó változásokat.

Az előző verziófrissítést követő fejlesztések jelentős része a Szakdolgozat modul működéséhez kapcsolódik. Az ügyfelek kérései alapján bővültek a funkciók a szakdolgozat modulon belül, kiegészítő funkciókat kerültek be, amelyek főként az adminisztrátori felületet érintik.

A Kérvénykezelés modult érintő fejlesztések szintén a kliens felületen segítik a megfelelő kitöltést, munkafolyamatokat. Újdonság, hogy a verziófrissítést követően a hallgatók nem csak a döntést, hanem a kérvényeik elbírálásának alapját képező véleményeket is megtekinthetik saját felületükről.

Az oktatásszervezést érintő új funkció az Órarendi másolás, valamint több beállítási lehetőséggel bővült a Kurzus felőli órarendszerkesztés és a Vizsgahirdetési időszak.

A webfelületen két új funkció és számos kisebb változás került bemutatásra. A verziófrissítés után lehetőség lesz arra, hogy a hallgatók a Neptunon keresztül jelentkezzenek feladatokra, illetve, hogy az oktatók feladatokra jelentkeztessék őket. Másik nagyobb fejlesztés a hallgatói weben a „Végbizonyítvány adatok” felület, amely a diákok teljesítését, előmenetelét, mintatantervét, ezen belül a tárgyak egymásra épülését, az egyes tárgyakhoz tartozó előfeltételeket mutatja be.