Közzétéve 2020.04.27. · Kategória Sajtószoba

2020. április 20-án kiadásra került a Neptun legújabb verziója. A legutóbbi, 2019. novemberi verziókiadás óta több mint kétszáz fejlesztés készült a rendszerben, melyek az új verzió intézményi kihelyezését követően aktiválódnak.

A fejlesztések többsége az intézményi adminisztrátorok által használt kliens felületet érinti, egy részük a hallgatói és az oktatói webes felületre irányult. A változások szinte az összes funkciócsoportot érintik, ezért nem áll módunkban az összes fejlesztés bemutatása, csak néhány fontosabb újdonságot szeretnénk kiemelni.

A legfontosabb változások többsége az Általános funkciócsoportban történt. A kliensben a Törzsadat kezelés funkcióban új felhasználó manuális létrehozása is esetén lehetőség nyílt a létrehozandó felhasználó vagy a duplikáció ellenőrzés eredményének elvetésére. A Lekérdezések funkcióban több változás is történt, melyek egyszerűbbé és átláthatóbbá tették a lekérdezések és szűrések készítését. A kliens és a webes felületen egyaránt tapasztalható változás az Általános funkciók esetében a jelszógenerálást követő kötelező jelszómódosítás következő belépéskor.

A Szakdolgozat funkcióban több hasznos változás is történt. Ezek közül a legfontosabb a szakdolgozat egyezőség ellenőrzés, mely lehetővé teszi a Neptunba feltöltött szakdolgozatok közvetlen szakdolgozategyezőség vizsgálatát. Ennek feltétele, hogy a funkció használatához szükséges licence-szel rendelkezzen az intézmény. Lehetőség nyílt szakdolgozat „Titkos” tulajdonságának beállítására a kliensben. További újdonság, hogy csoportosan, azonos oktató típussal egyszerre több oktatót a szakdolgozat témához lehet rendelni. Az Oktatói weben külsős oktatók bírálatai is megjeleníthetők.

A Jogosultságok funkciócsoportot érintő változás a hallgatói és oktatói szerepkörök kialakítása a rendszerben. Ez a fejlesztés szintén érinti a klienst és a webet is. Eddig csak a kliens programot használó alkalmazottak rendelkeztek saját szerepkörrel/szerepkörökkel.  A továbbiakban minden hallgató és minden oktató saját szerepkörrel kell, hogy rendelkezzen a tanulmány rendszer használatához.

Az E-nyomtatványok funkciócsoporton belül kivezetésre kerültek a FIR-es állampolgárságra mutató változók, és az aktuális állampolgárságra mutató új változók érhetők el. Az áprilisi verziótól a FIR 9.0 xsd változásai miatt több területen módosításokat kellett alkalmazni a FIR-es állampolgárságra mutató hivatkozásoknál.

Az Órarend funkciócsoportban az óranyilvántartás jelenlegi működését megtartva létrejött egy olyan opció, hogy az oktatónak csak azt kell rögzítenie az óranyilvántartásban, ha nem az órarendi adatok szerint tartotta meg az órát, csökkentve ezzel az oktató adminisztrációs terheit.

Oktatói, hallgatói és tanszéki webre új funkció készült, mellyel a továbbiakban a webes felületeken is lehetőség van általános teremfoglalást vagy teremigénylést létrehozni. Új felületek készültek az oktatói webre, ahol egy adott időszak publikációit és egyéb tevékenységeit lehet bírálni csoportosan. A fejlesztés célja, hogy egyszerűsítse az oktatói webes adminisztrációt azon bírálók számára, akik csak egy-egy adott típusú tevékenység vagy publikáció bírálatért felelnek.