Közzétéve 2019.11.13. · Kategória Sajtószoba

November 11-én, idén harmadik alkalommal került megrendezésre a verziófrissítéshez kapcsolódó konferencia a Neptunt használó felsőoktatási intézmények tartalmi üzemeltetői számára.
A konferencia megszervezésével a szoftverfejlesztő SDA Informatika Zrt. célja, hogy a résztvevők számára megkönnyítse a verziófrissítéshez kapcsolódó újdonságok és változások megismerését és használatának elsajátítását. A minden alkalommal teltházas rendezvényen ezúttal 50 felsőoktatási intézményből több, mint 220 Neptun tartalmi üzemeltető vett részt.

74472984_2695397230687372_2875148449081196544_n
A jelenlegi verziófrissítéshez kötődő fejlesztések főként a kliens felületet érintették, melyet az intézmények adminisztrátori jogosultsággal rendelkező alkalmazottai kezelnek.
A fejlesztések célja a központi adminisztrációban történt változások követése, a Neptun tartalmi üzemeltetők részérő érkező igények teljesítése, valamint az elektronikus ügyintézésben rejlő előnyök kiaknázása. A fejlesztések főként a Diákigazolvány adminisztrációs felületét, az Oklevél, a Záróvizsga, a Kérelemkezelő, a Pénzügyeket és a FIR modulokat érintik, de történtek általános, a használatot megkönnyítő, ergonómiát érintő fejlesztések is. A menüpontok új sorszámozást kaptak, a menüstruktúra logikai szempontokat figyelembe véve kerültek sorrendezésre, egyes nem használatos menüpontok törlése kerültek. A Kérvénykezelő kikerült az Adminisztráció alól és főmenüpont lett. Lehetőség nyílt a mentorok több szempontú kezelésre. A módosítások története ezentúl mezőre szűrve is látható lesz. Újdonság még, hogy az intézmények saját FDL lekérdezés alapján tudnak új nyomtatási változókat hozzáadni az egyes sablontípusokhoz.
A webes felületen változtak az órarendi módosításról szóló üzenetek. A fejlesztésnek köszönhetően az érintett hallgatók és az oktatók nem csak arról kapnak majd rendszerüzenetet, hogy módosult az órarendjük, hanem a konkrét változások is láthatóak lesznek majd az üzenetben.
Az oktatóknak kedvez az óranyilvántartás működését érintő fejlesztés is, mely által automatikusan jönnek létre az óratartásról szóló információk. Módosításra csak akkor van szükség, ha az óra elmarad. Az órákat, óraelmaradásokat a tanszékvezető saját felületén tudja jóváhagyni.
A délelőtti programot követően az Oktatási Hivatal munkatársai folytatták az előadások sorát felsőoktatási aktualitásokról, törvényváltozásokról, adatszolgáltatási kötelezettségről és felvételi eljárásról. A beszámolóból kiderült, hogy adatszolgáltatás tekintetében az eddigi legjobb eredményt érték el a felsőoktatási intézmények.
Az Oktatási Hivatal előadásaihoz kapcsolódóan az SDA a Felsőoktatási Információs Rendszert (FIR) érintő változásokról folytatta a délutáni programot. A konferencia új elemeként végezetül az Oklevél modullal kapcsolatban több intézmény által feltett kérdésekből összeállított gyakori kérdések és javaslatok kerültek bemutatásra.