Áprilisi Neptun konferencia – Újdonságok és változások a Neptunban
Április 18-án került megrendezésre a Neptun tavaszi verziójához kapcsolódó on-line konferencia. Az eseményen a Neptunt használó felsőoktatási intézmények tartalmi és rendszer üzemeltetői ismerhették meg, hogy milyen újdonságok és változások kerültek be a 24.1-es verzióba.
A délelőtt folyamán az új hallgatói webfelület változásait mutatták be a Neptun terméktámogató munkatársai. Az általános információk mellett a legfontosabb funkciók használatáról, illetve azokról a változásokról esett szó, amelyek az intézményi tesztelések során tett javaslatok alapján valósultak meg.
A Felsőoktatási törvény új oklevél záradék formaszövegek használatát írja elő másodlat, illetve jogutód/nevet változtatott felsőoktatási intézmény által kiadott javítás vagy másodlat esetén, ezért a tanulmányi rendszerben a korábbi záradékok megszűntek és új záradékok kerültek létrehozásra.
Szintén jogszabályi kötelezettségnek tesz eleget a hitelesített mikrotanúsítványok kiállításának lehetősége a Neptunban. A mikrotanúsítvány olyan dokumentum, amely a felsőoktatási intézmény valamely kurzusának, moduljának elvégzése révén megszerzett tanulási eredményt igazolja. Rövid ideig tartó tanulási tapasztalatok során szerzett tanulási eredmények igazolására szolgál. A mikrotanusítványok szerzésének lehetősége hazai és európai szinten is újdonság a felsőoktatás területén. Szintén jogszabályi előírás, hogy a felsőoktatási intézmények által a Tanulmányi Rendszerben kiállított mikrotanúsítványok, elektronikus feldolgozásra alkalmas módon továbbításra kerülnek a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszer (FAR) felé. A Neptun új verziójának kihelyezésével a felsőoktatási intézmények számára lehetővé válik a mikrotanúsítványok előállítása és FAR feladása a tanulmányi rendszerben.
Már több felsőoktatási intézmény használja a Neptun EDOK modulját, ami az elektronikus dokumentumok hitelesítésére szolgál. Az EDOK modulon belül a hitelesítés vízjelének elhelyezése módosult a Neptunban. A vízjel elhelyezése korában kötött volt, az új verzióban azonban az intézmény tudja elhelyezni a hitelesítési vízjelet, aminek mérete dinamikusan igazodik a tartalomhoz.
A jobb használhatóságot szolgálják azok a változások, amik a Kérelemkezelő modulban kerültek bevezetésre. A kérvény PDF dokumentum létrehozása gyorsabb lett, lehetővé vált a kérvény munkafolyamat grafikus ábrázolása a kliensben, az érvénytelenített kérvények is megjeleníthetők a webes felületen, a bíráló hozzárendelés egységesítésre került a kliensben a munkafolyamatos kérvények esetén, megváltozott a kérvény dátum mező töltés, archiválhatóvá vált a bírálati blokk a kliensben, illetve korlátozásra került az ügyintézésre előkészítve státusz beállítása.
A hatékonyságot, használhatóságot segítő számos változás történt a Pénzügyek modulban is, melyekről a konferencián részletes bemutatót tartottak, illetve a változásokat a Neptun termékportálon belépést követően elérhető verziókövetésben is részletesen megismerhetik a Neptun tartalmi és rendszerüzemeltetők.